bordje Bronsstichting-archief. rechts
Welkom Stichting U bent al op deze pagina Winkel Nieuws Links
Ga naar de Historische Motorenshow Appingedam.

motorkaartenarchief

Het archief van de Bronsmotorenfabriek.
Motorkaarten, tekeningen en andere documentatie vindt u in het Bronsmotorenarchief.
Op dit moment word deze enorme partij met gegevens nog verder uitgezocht en ingevoerd in de computer.

motorarchief motorarchief

Opvragen van gegevens.
Gegevens over uw motor kunt u opvragen.
De motorkaarten liggen voor de hand en kunnen zelfs via de email naar u toe worden gezonden maar andere zaken vergen meer tijd om op te zoeken.

Neem gerust contact met ons op als u vragen heeft!

motorarchief motorarchief

URL = http://www.bronsstichting.nl

bankrekening: NL48ABNA042.16.08.935

De site www.bronsstichting.nl heeft de volgende belangrijke kernwoorden:de Appingedammer bronsstichting zet zich in voor het behoud van de bronsmotorenfabriek en de vele bronsmotoren die er nog zijn, De bronsmotor is met zijn verstuiverbakje eenvoudiger dan de dieselmotor en werd gebruikt als stationaire motor en scheepsmotor in de kustvaart, binnenvaart , industrie maar ook in gemalen. Dit historisch erfgoed willen we goed bewaren en daaraom hebben we een bronsmuseum in de oude bronsmotorenfabriek opgericht. Het bronsmotorenmuseum begint al een echt museum te worden in Appingedam, langzaam komen er meer stationair en scheepsmotoren binnen die draaiende gemaakt worden. Ook zijn er activiteiten in de vorm van open dagen, motorenshow en motorendagen waarbij u ook het behoud van de bronsmotor kunt steunen door donateur te worden of door funartikelen zoals speldjes, boeken, vlaggen, wimpels of zelfs brons groene verf kunt kopen. Dit alles voor het behoud van de bronsmotor, bezoek ons museum , winkel en bronsarchief dus eens.