Home Nieuws Aanmelden foto video, u bent hier al. links

Trekproeven schepen!

Overzicht van de show!

Motorenshow 2012
Trekproeven schepen en opduwertocht!

Bronsweekend 2011
Mooie technische beelden van draaiende motoren.

De site www.bronsstichting.nl heeft de volgende belangrijke kernwoorden:de Appingedammer bronsstichting zet zich in voor het behoud van de bronsmotorenfabriek en de vele bronsmotoren die er nog zijn, De bronsmotor is met zijn verstuiverbakje eenvoudiger dan de dieselmotor en werd gebruikt als stationaire motor en scheepsmotor in de kustvaart, binnenvaart , industrie maar ook in gemalen. Dit historisch erfgoed willen we goed bewaren en daaraom hebben we een bronsmuseum in de oude bronsmotorenfabriek opgericht. Het bronsmotorenmuseum begint al een echt museum te worden in Appingedam, langzaam komen er meer stationair en scheepsmotoren binnen die draaiende gemaakt worden. Ook zijn er activiteiten in de vorm van open dagen, motorenshow en motorendagen waarbij u ook het behoud van de bronsmotor kunt steunen door donateur te worden of door funartikelen zoals speldjes, boeken, vlaggen, wimpels of zelfs brons groene verf kunt kopen. Dit alles voor het behoud van de bronsmotor, bezoek ons museum , winkel en bronsarchief dus eens. De site www.motorenshow.nl is een onderdeel van www.bronsstichting.nl en heeft als doel om info te geven over het jaarlijkse grote motorenevenement in Appingedam. De Historische Motorenshow Appingedam is een jaarlijks terugkerende activiteit bij de bronsmotorenfabriek te Appingedam. Lees hier hoe u kunt inschrijven en bekijk de foto's van de vorige show.