Home Nieuws Aanmelden foto video links, u bent hier al.

Links.

Stichting Appingedammer Bronsmotorenmuseum organiseert dit evenement.
Gelijktijdig is er in Appingedam het "Bie Daip"Internationaal Shantyfestival waardoor hier 1 groot feest ontstaat.

Bezoek beide evenementen dus volgende keer weer.

Veel exposanten zijn lid van de volgende organisaties:

Andere links:

Bezoek de Roordastate in Uithuizermeeden.

De site www.bronsstichting.nl heeft de volgende belangrijke kernwoorden:de Appingedammer bronsstichting zet zich in voor het behoud van de bronsmotorenfabriek en de vele bronsmotoren die er nog zijn, De bronsmotor is met zijn verstuiverbakje eenvoudiger dan de dieselmotor en werd gebruikt als stationaire motor en scheepsmotor in de kustvaart, binnenvaart , industrie maar ook in gemalen. Dit historisch erfgoed willen we goed bewaren en daaraom hebben we een bronsmuseum in de oude bronsmotorenfabriek opgericht. Het bronsmotorenmuseum begint al een echt museum te worden in Appingedam, langzaam komen er meer stationair en scheepsmotoren binnen die draaiende gemaakt worden. Ook zijn er activiteiten in de vorm van open dagen, motorenshow en motorendagen waarbij u ook het behoud van de bronsmotor kunt steunen door donateur te worden of door funartikelen zoals speldjes, boeken, vlaggen, wimpels of zelfs brons groene verf kunt kopen. Dit alles voor het behoud van de bronsmotor, bezoek ons museum , winkel en bronsarchief dus eens. De site www.motorenshow.nl is een onderdeel van www.bronsstichting.nl en heeft als doel om info te geven over het jaarlijkse grote motorenevenement in Appingedam. De Historische Motorenshow Appingedam is een jaarlijks terugkerende activiteit bij de bronsmotorenfabriek te Appingedam. Lees hier hoe u kunt inschrijven en bekijk de foto's van de vorige show.